onsdag 13 juni 2012

Medgivande utredning.

Idag ringde vår utredare på familjerätten och berättade att på fredag så ska hon vara klar med vår utredning.
15.00 ska jag vara på plats och hämta den och sen ska jag försöka låta bli att läsa den innan L kommer hem.....

Det ska bli både spännande men mest roligt att läsa den och se hur hon har uppfattat oss efter alla våra samtal både med oss, kompisar och släktingar.

På tisdag ska vi höras på telefon och då har vi möjlighet att ändra eller lägga till om det är något vi inte är nöjda med.

Den 28/6 hoppas jag att vi har något att fira då ska vi förhoppningsvis få vårt medgivande i socialnämnden.
Hoppas hoppas hoppas hoppas.........

Idag fick vi också ett par böcker som L hade beställt.
Bla Hjärtat mitt, en sagobok som berättar om hur en adoption går till.
Av Dan och Lotta Höjer.

  
  

4 kommentarer:

  1. Jag gläds med Er, Kram.
    Farmor.

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig nyhet :)) vi är jätteglada för er skull och hoppas vi snart får anledning att fira med er. Många kramar R & S

    SvaraRadera
  3. Vad roligt, spännande! Idag har vi varit på vårt första möte och har fått alla möten inplanerade så vi hoppas på ett beslut i oktober. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      Kul med en kommentar från någon som är på gång med sin adoption.
      För oss tog det tre månader så oktober verkar nog klart möjligt :-)
      Har ni funderat på vilket land ert barn kan finnas i?
      /H

      Radera