onsdag 21 november 2012

"Fantastiska jag" boken!

Hej igen!
Jag vill bara tipsa om en bok som jag tror kan vara något för alla oss som ska adoptera.
Kenyalistan är ett forum för oss som har adopterat eller ska adoptera från Kenya eller befinner sig där just nu.
Linda är en av medlemmarna i detta forum och hon bad oss att berätta om boken och det gör vi gärna.

Så här skrev hon:

Hej på er!

När vi adopterade Movitz letade vi länge efter en bok där vi kunde skriva om hans första år. Vi ville föreviga minnen från då vi väntade på barnbeskedet, hur han kom till oss och hur hans första år med oss var. Vi hittade inte någon som vi tyckte passade vår familj, så jag bestämde mig för att göra en själv.

Under hösten har jag samarbetat med en förläggare som kommer att ge ut boken och jag har haft träffar med min illustratör som målat fantastiska bilder till texten. Nu är den färdig för tryck och vi börjar därför ta in beställningar.

Här kan ni beställa boken:
http://www.idusforlag.se/fantastiska_jag

Här kan ni tjuvkika i boken:
http://np.netpublicator.com/netpublication/n54399592


Om ni vill veta mer om mig och boken kan ni kika in på bloggen:
http://fantastiskajag-boken.blogspot.com/


//Linda (mamma till Movitz 3 år och Emma 1,5 år från Kenya)

2 kommentarer:

  1. Åhh tack för tipset. Ska genast beställa denna boken. Jag har funderat på detta också... och sneglat på de fina "födelseböckerna" som inte skulle funka för oss.

    SvaraRadera
  2. Tack för fin reklam av boken :) Kul att träffa er idag och se att allt verkar gå så bra med er lilla kille :)

    SvaraRadera