onsdag 20 mars 2013

En vecka kvar....

En vecka kvar tills vi sitter på flyget :-)
Flygbiljetterna är bokade och på onsdag nästa vecka så flyger vi från Köpenhamn med byte i Amsterdam.

Igår fick vi ett mail med beskedet att vi fick boka flyg och komma ner om 14 dagar.
Det skulle innebära att vi skulle komma ner på tisdagen efter påsk.
Vi kände att vi hellre kommer ner strax innan påsk så vi flyger ner 5 dagar tidigare än vad de skrev.

Hoppas att det inte ställer till några problem.
Är det inte ok med dem så får vi beställa taxi från flygplatsen och ta in på ett Guest house över påsken och så får de hämta oss där istället.

Det hade varit skönt att hinna flytta in i lägenheten, packa upp, handla och fixa så mycket som möjligt innan Dagen D.

Dagen D....
Det börjar närma sig.

Vi har även varit i kontakt med vårt försäkringsbolag och skaffat oss försäkringar för vår resa.
Nu försöker vi se vad vi kan plocka bort ur packningen eftersom packningen väger lite för mycket.
Fyra fullpackade stora väskor och två handbage som även de kommer vara smockfulla.
Ändå hade jag nog mer kläder och skor med mig när vi flög till Kroatien för två veckors semester 2010.

Jag har faktiskt bara med mig fyra par skor denna gång.
Ni som känner mig (H) vet ju om att jag gärna hade haft med mig tio par till :-)

Skön bild från semestern i Kroatien, Rovinj 2010:


Ha det bra!

9 kommentarer:

  1. Lycka till nu med resan och allt.
    Hälsningar
    HoG

    SvaraRadera
  2. Oj, nu är det verkligen nära. Lycka till med resan. Snart får ni träffa er son för första gången. Ett ögonblick ni aldrig kommer att glömma. Hoppas att vi ses där nere snart. Kram Lisa (familjelängtan)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns riktig bra just nu!
      Hoppas ni får höra något från NAC snart.
      Det är så segt att bara vänta utan att få veta något...

      Radera
  3. Hej!

    Sitter här och läser detta med ett lyckligt leende över hela ansiktet :O)
    När jag blir så här glad för er skull, hur stor ska då inte er glädje vara!!

    Det är ändå bara början :O))

    Ha det underbart!
    :O) Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Tina!
      Den är stoooor, kan jag lova.
      Vi hörs!
      /H

      Radera
  4. Svar
    1. Tack, skönt att höra att era möten gick bra i veckan.
      Vi hörs!

      Radera
  5. Lycka till med allt! Kram rån Berit

    SvaraRadera