lördag 27 april 2013

Första utflykten....del 1.

Igår så åkte vi på vår första lilla utflykt tillsammans med familjen S som bor i samma hus som oss.
Vi började med att åka till Giraffcenter där man kan få komma giraffer riktigt nära.
Det var en toppendag där båda våra killar skötte sig perfekt under hela dagen.
Jättekul att få komma ut och se oss omkring lite.
Tack familjen S för en mycket trevlig dag!

Detta var en perfekt första tur, inga långa sträckor att köra och en lugn och skön dag.

Någon hade tänkt till och höjt upp huset så att vi hamnade i huvudhöjd :-) med girafferna.
Linda var först med att våga lägga några smarriga pellets på tungan.
Här var större delen av tungan ute, deras tungor kan bli 45 cm lång.  
Även jag fick mig ett slick :-)
Ståtliga djur!
Den här skulle jag inte vilja bli jagad av!


P försökte mata med lite gräs men det var inte lika intressant som pellets.

Vi hyrde en taxichaufför en hel dag, en trevlig kille som skrattade väldigt mycket åt vår lille Theo som härmade allt han sa på swahili.
En hel dag med taxi kostade oss 5000 Kes (200:-/par) och en lunch.
 
Fortsättning följer.....
Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. Så underbart att få följa er resa och få ta del av allt detta. ROligt också då vi gjorde precis denna utflykt när vi var i Nairobi.
    /Kia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Kia!
      Hoppas att allt är bra där hemma.
      Kul att du vill följa oss :-)
      Nu på torsdag kommer vi åka på vår första safari.
      Det ska bli kul!

      Radera
    2. Ja säjvklart vill jag vara del av ert stora äventyr. Det fögyller ju vår vardag här hemma! Allt bra, jag är tillbaka på jobb. Filip är nu 7 månader så han får klara sig utan mig nu!
      Hoppas ni fick en bra safari.
      Kia

      Radera
  2. Åh vad härligt att ni kan göra en massa roliga saker.
    Mats o jag är i Turkiet nu men vi följer er på er spännande resa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på er!
      Ja, en hel del upplevelser blir det:)
      Idag besökte vi en smyckesdesigner ute på vischan, Lotta, du hade gått bananas i affären......
      Det blev en väska, två armband och en necessär i inköp.
      Hoppas ni har det bra i Turkiland!
      Kramar från oss tre

      Radera